Magnezijumom protiv moždanog udara?
„Uzimanje magnezijuma u prehrani povezano je sa smanjenim rizikom od moždanog udara“, napisala je voditeljica istraživanja Susanna Larsson s Karolinska instituta u Švedskoj.
Larsson i saradnici proučili su istraživanja koja su se bavila unosom magnezijuma u posljednjih 45 godina i potom su obradili podatke o ukupno 250 000 osoba, te utvrdili koliko ih je pretrpjelo moždani udar.
Rezultati njihovog istraživanja pokazuju da se za svakih dodatnih 100 miligrama magnezijuma, koje je osoba dnevno unijela, rizik od moždanog udara izazvanog ugrušcima smanjio za 9 posto.
Ali, autori istraživanja, objavljenog u časopisu American Journal od Clinical Nutrition, ipak, nisu preporučili dnevno uzimanje nadomjestaka magnezijuma, jer je moguće i da su neke druge osobine ove vrste prehrane odgovorne za te rezultate.
| Jedinica | K(KM) | S(KM) | |
| EUR | 1 | 1.96 | 1.96 |
| HRK | 100 | 25.77 | 25.83 |
| HUF | 100 | 0.65 | 0.65 |
| NOK | 1 | 0.26 | 0.26 |
| SEK | 1 | 0.22 | 0.22 |
| CHF | 1 | 1.62 | 1.63 |
| TRY | 1 | 0.83 | 0.84 |
| GBP | 1 | 2.43 | 2.43 |
| USD | 1 | 1.54 | 1.55 |
| RSD | 100 | 1.70 | 1.70 |










































